Język polski jest bardzo trudnym językiem. Większości obcokrajowców trudno jest wymówić nasze polskie „ś”, „ć”, „ź”, a tym bardziej przyswoić reguły skomplikowanej gramatyki i ortografii, z którymi to przecież sami Polacy mają problem. Wielu z cudzoziemców, którzy pracują w polskich firmach, stara się czasami nauczyć podstawowych zwrotów i zdań, jednak wszystko im się miesza. Dlatego coraz więcej firm zatrudniających osoby z zagranicy stara się zorganizować dla nich lekcje języka polskiego, które odbywają się firmie.

Jak wyglądają lekcje?

Zajęcia nie różnią się niczym od każdych innych zajęć językowych, które organizują pracodawcy dla swoich pracowników. Pracodawca musi znaleźć profesjonalna szkołę językową i ustalić z nią warunki współpracy. O ustalonych porach w biurze pojawia się lektor danego języka, a pracownicy zasiadają do szkolnej ławy. Identycznie sprawa się ma w wypadku nauki języka polskiego. Wystarczy znaleźć dobrą szkołę oferującą kursy językowe dla obcokrajowców. Lektor pracuje ze studentami w sali konferencyjnej, poruszając nie tylko tematy z podręcznika, ale również wszystkie inne, nurtujące osoby które wychowały się za granicą. Tłumaczy im zawiłości naszego ojczystego języka, a także uczy słownictwa, które może przydać się w pracy.

Co zyskuje firma?

Dlaczego jednak szef firmy w Polsce miałby sponsorować swoim pracownikom kurs językowy? Jest wiele powodów. Po pierwsze, dzięki nauce języka goście z zagranicy lepiej będą się czuć w naszym kraju, a zadowolony pracownik to bardziej wydajny pracownik. Jest też duża szansa, że czując się dobrze w Polsce pracownicy nie będą tęsknili za szybkim powrotem do swojego kraju i wniosą jeszcze wiele od siebie do firmy. Pracownik, który posługuje się polskim, chociażby w stopniu komunikatywnym jest bardziej wszechstronny i niezależny pracując w naszym kraju. Do tego świetnie „urabia” klientów i partnerów firmy – osoba, która ma na tyle cierpliwości by zgłębiać nasz język wzbudza szacunek i… rozczula!

Kursy języka polskiego dla firm